Baltā galdauta svētki Druvienas Latviskās dzīvesziņas centrā

Sagaidot Latvijas neatkarības atjaunošanas dienu, 4. maiju, projekta “Skolas soma” ietvaros, Stāķu pamatskolas 5. klases skolēni devās uz Druvienas Latviskās dzīvesziņas centru, lai sajustu, sastrādātu, izgaršotu latvisko.

Kā katrā latvju sētā, arī Druvienas muižas pagalmā mūs sagaidīja saimnieki ar laipnu sveicienu un aicināja darbos. Paši mīcījām mīklu, paši ritinājām speķi pīrāgos, paši pucējām koklītes, paši meklējām latvju rakstus iezīmēšanai. Saimnieku vadībā raisījās gan darbi, gan atpūta. Paspējām gan cienastu un dāvanas svētkiem sarūpēt, gan iepazīt muižas noslēpumus un uzkāpt atjaunotajā tornī.

Ciemošanās noslēdzās ar baltu galdautu, ar pīrāgu smaržu un garšu, ar kūpošu tēju un skolēnu pateicību centra saimniekiem.

 

ozio_gallery_nano

Atsauksmes pēc Valmieras teātra izrādes “Nekas” noskatīšanās

9.klase atsauksmes

Izrādē tika parādītas tās jauniešu problēmas, kuras mūsdienās ir aktuālas. Viena no tām ir vecāku uzmanības trūkums. Pats svarīgākais ir tas, ka jau bērnībā vecāki bērniem nepievērš uzmanību, un bērns dara visu, lai saņemtu uzmanību. Uzmanības trūkums bērniem rada vēlmi pierādīt pretējo. Pie kā tas viss noved? Tas noved pie tā, ka kāds beigās cieš. Cieš tas kurš gribēja labu.

Izrādē man patika viss, izņemot negatīvo.

Izrāde jauniešiem būtu jāapmeklē, jo tas liek aizdomāties par dzīvi.

Izrāde nam nepatika, bet patika tas, ka tika daudz uzmanības pievērsts skatītājiem. Izrādē ir daudz negatīvisma, nereāli psihiski slimi piemēri no jauniešu dzīves.

Atziņas pēc izrādes: neseko citiem, esi patstāvīgs, domā, ko dari, tas ietekmē tavu nākotni, neietekmējies no cilvēkiem.

Citiem ieteiktu noskatīties, jo tā ir pamācoša.

Izrādē man patika tas, ka notika spēle starp aktieriem un skatītājiem. Izrāde ir ar zemtekstu, kuru ne visi sapratīs.

Es ieteiktu jauniešiem apmeklēt šo izrādi, jo tā ir pamācoša.

8.klase atsauksmes

Jauniešu problēmas, kas parādītas izrādē:

Jaunieši nesaprot nāves nozīmi. Daudzi domā, ka realitātē būs tāpat, kā spēlē, kad cilvēkam var būt vairākas dzīvības. Viņi spēlējas ar savu dzīvību, kaut gan tā ir tikai viena, pietam trausla.

Jaunieši kļūst depresīvi, ja viņi domā savādāk kā vairums jauniešu un viņi netiek saprasti.

Pusaudžu vecumā mēs katrā situācijā saskatām problēmas. Šinī izrādē parādīta jauniešu domāšana, neapdomīgā rīcība un sekas, ar ko viņi nebija rēķinājušies.

Kas izrādē patika:

Patika aktieru meistarība, ar to viņi trāpīja tieši mērķi- mēs sapratām, ka mums ir šādas pašas problēmas. Stāsts lika aizdomāties, ka, iespējams, mēs varētu savā attieksmē ko mainīt.

Sākums bija smieklīgs, bet beigas nopietnas. Pat pārāk nopietnas.

Godīgi? Izrāde bija tiešām normāla.

Sēdējām blakus aktieriem, tādēļ jutos kā izrādes dalībnieks.

Patika tas, ka ļoti precīzi tika parādītas mūsu problēmas. Mēs uz sevi varējām paskatīties no malas.

Jociņi bija smieklīgi.

Vai ieteiktu apmeklēt izrādi:

Jā, bet izrādē ir jāiedziļinās, lai saprastu, kādas problēmas tiek parādītas.

Jā, jo man liekas, ka šī izrāde ir aktuāla mūsdienu jaunatnei.

Nē, jo tiek aplūkotas pārāk daudz problēmas.

Jā, jo vienlaicīgi ir smieklīgi un nopietni.

Izrāde ir laba. Tā liek domāt par cīņu ar iekšējo “velniņu”, kas tev čukst: “Priekš kam tu kaut ko dari? Tam nav nekādas jēgas.”

Jā, jo šī izrāde nevar nepatikt.

7.klase atsauksmes

Man patika, ka visi centās palīdzē Pēram Antonam mainīt savus uzskatus, mēģināt palīdzēt atrast savu dzīves jēgu. Tas bija jauki, taču to varēja izdarīt labākos veidos, nevis aiziet tik tālu.

Domas par dzīvi, un vai patiešām ir vērts dzīvot. Tās ir visaktuālākās problēmas. Neviens nezina savas dzīves jēgu, bet tā ir katra lieta, kas tev ir svarīgs. Vienmēr daudzi domā par nāvi, bet dzīve ir dota, lai tu sasniegtu visu iespējamo.

Es domāju, ka derētu aiziet uz šo izrādi, jo tā parāda, kā nevajag darīt. Tā parāda, cik tālu, dēļ sīka jautājuma, var aiziet bērni, ka to varēja izdarīt savādāk. Dzīves jēga var būt pats mazākais sīkumiņš, piemēram, dabas skats, citi cilvēki un daudz kas cits.

Izrādē bija parādītas vardarbības problēmas. Man izrādē patika, ka stāstīja stāstu, tas man likās interesants. Es ieteiktu citiem apmeklēt izrādi, jo tā ir pamācoša.

Vislabāk man izrādē patika stāsta doma, kas lika aizdomāties, kāda ir manas dzīves jēga. Daudzi jaunieši nespēj atrast dzīves jēgu. Es pats saprotu, ka mana dzīves jēga ir izbaudīt un priecāties. Izrādē ir daudz dziļu domu.

Man patika izrādes dziļā doma, jo tas lika aizdomāties, kas notiek pasaulē. Es ieteiktu daudziem jauniešiem apmeklēt izrādi, jo tas lika aizdomāties par svarīgo.

Apmeklējām izglītojošo centru "Dzelzceļš un tvaiks"

Novembra nogalē un decembra sākumā, iniciatīvas “Latvijas skolas soma” ietvaros, 3.,4. un 5.klase skolēni apmeklēja Izglītojošo un informatīvo centru “Dzelzceļš un tvaiks”. Bērni piedalījās tematiskajā pasākumā “Izzini dzelzceļa vēsturi”. Skolēni pasākuma ietvaros izmēģināja dažādas ierīces, iepazinās ar dzelzceļa attīstības vēsturi, piedalījās izzinošā konkursā.

Pēc dalībnieku atziņas visvairāk patika darboties ar ceļamo krānu, trīsi, meklēt uzlīmes, salikt sapņu vilcienu. Protams visu aizrāva simulators, pilsēta ar dzelzceļa mezglu un sliedēm.

Pasākuma apmeklētājiem bija izzinoši darboties informatīvajā centrā “Dzelzceļš un tvaiks”.

ozio_gallery_nano

Vīru kopas "Vilki" koncertlekcija

Sagaidot Latvijas simtgadi ar koncertlekciju skolā uzstājās vīru kopas "Vilki". Pirms pasākuma visas klases klases stundās gatavojās viesu sagaidīšanai. Vēlreiz pārunāja Latvijas valsts dibināšanas vēsturi, karavīru ieguldījumu tajā. 

8.un 9.klašu skolēni pulcējās kopīgā nodarbībā. Pirmā nodarbības daļa tika veltīta trim tematiem "Latvija šodien", "Latvijas armijas nozīme valsts drošībā" un "Vilks- karavīra spēka un goda simbols". Nodarbības otrajā daļā skolēni varēja pārbaudīt savas zināšanas, piedaloties mācību platformas Kahoot viktorīnā "Mana Latvija". Nodarbība bija izzinoša, interesanta un emocijām bagāta.

Latvijas simtgades pasākums skolā iesākās ar vīru kopas “Vilki” priekšnesumu "Latviešu karavīru dziesmas no vissenākajiem laikiem līdz mūsdienām".

Pēc koncerta 8.klases trīs skolēni stāstīja par savu pieredzi  brīvprātīgajā kustībā "Jaunsardze", kā arī visi kopā diskutēja par priekšrocībām un trūkumiem, esot Latvijas armijas karavīram. Stundas noslēgumā tika noklausīta vīru kopas "Vilki" dziesma "Trīnīte", kas visvairāk bija palikusi atmiņā pēc koncerta."

IMG_0605
IMG_0607
IMG_0613
IMG_0614
WhatsApp Image 2018-11-26 at 14.08.05
WhatsApp Image 2018-11-26 at 14.08.14
WhatsApp Image 2018-11-26 at 14.08.21
WhatsApp Image 2018-11-26 at 14.08.32
WhatsApp Image 2018-11-26 at 14.08.40
WhatsApp Image 2018-11-26 at 14.09.03
WhatsApp Image 2018-11-26 at 14.09.28
  • IMG_0605
  • IMG_0607
  • IMG_0613
  • IMG_0614
  • WhatsApp Image 2018-11-26 at 14.08.05
  • WhatsApp Image 2018-11-26 at 14.08.14
  • WhatsApp Image 2018-11-26 at 14.08.21
  • WhatsApp Image 2018-11-26 at 14.08.32
  • WhatsApp Image 2018-11-26 at 14.08.40
  • WhatsApp Image 2018-11-26 at 14.09.03
  • WhatsApp Image 2018-11-26 at 14.09.28
  • Pēc pasākums 3.klase skolēni izveidoja zīmējumu galeriju par latviešu karavīru gaitām laiku laikos.

    Teātra izrādes apmeklējums "Dželsamīno melu zemē"

    Projekta "Latvijas skolas soma" ietvaros 1.-4.klase skolēni apmeklēja teātra  izrādi "Dželsamīno melu zemē".

    ozio_gallery_nano

    4.klase gatavojas teātra izrādei

    Darbs ar 4. klases skolēniem pirms došanās

    uz teātra izrādi “Dželsomīno melu zemē”

     

    • Pievēršu uzmanību tam, ka ir sācies jauns mācību notikums, proti, sagatavošanās darbs, lai pilnvērtīgi un jēgpilni varam noskatīties Liepājas teātra piedāvāto izrādi “Dželsomīno melu zemē”:
    • īss skolotāja stāstījums par itāļu rakstnieku Džanni Rodari;
    • skolotāja izpildījumā skolēni noklausās nelielu grāmatas fragmentu;
    • skolēni, strādājot grupās, prognozē notikumus, kuros varētu piedalīties zēns ar tik skaļu balsi;
    • darba grupas prezentē savu veikumu.
    • Kopā ar skolēniem vienojamies, ko mēs vēlamies uzzināt par grāmatas varoni:
    • vizuālais raksturojums;
    • rakstura īpašības;
    • Dželsomīno draugi;
    • zēna spilgtākie piedzīvojumi.
    • Darbs grupās – skolēni strādājot ar skolotāja izveidotajām darba lapām un piedāvātajiem grāmatas fragmentiem, veido un formulē viedokli par grāmatas varoni.

     

    • Darbs grupās – skolēni:
    • zīmē Dželsomīno vizuālo tēlu;
    • domu zirneklis – galvenā varoņa rakstura īpašības;
    • skolotājas piedāvāto situāciju analīze;
    • informācijas apkopojums.
    • Kopā skatāmies filmas “Dželsomīno melu zemē” fragmentus.

     

    • Radošais darbs – domraksts.

     

                                                                                4. klases audzinātāja Inese Bodunova

    Iniciatīva "Latvijas skolas soma"

    Iniciatīva “Latvijas skolas soma” ir dāvana Latvijas valsts simtgadē Latvijas bērniem un jauniešiem.

    Iniciatīva „Latvijas skolas soma” veidota kā kompleksa, starpdisciplināra programma, kas apvieno resursus, lai stiprinātu jaunās paaudzes nacionālo identitāti, pilsoniskuma, valstiskās piederības apziņu un nacionālo identitāti, attīstītu kultūras izpratnes un izpausmes kompetenci, paaugstinātu izglītības kvalitāti, kā arī mazinātu sociālo nevienlīdzību.

    Programmas mērķis ir nodrošināt Latvijas skolas vecuma bērniem un jauniešiem valsts garantētās izglītības iegūšanas ietvaros iespēju klātienē pieredzēt Latviju, izzināt un iepazīt Latvijas vērtības, kultūrtelpu un attiecības dinamiskā un jēgpilnā darbībā, tādējādi spēcinot piederības sajūtu un valstisko identitāti.

    „Latvijas skolas soma” ir mācību procesa sastāvdaļa, kas neaizstāj, bet papildina jau esošās skolās notiekošās mācību un audzināšanas aktivitātes.

    „Latvijas skolas somas” ietvaros ir vismaz viena aktivitāte semestrī katram skolēnam apmeklēt kultūras notikumu, dabas skaistumu, Latvijas valstiskuma attīstības un saglabāšanas liecību, inovācijas un zinātnes sasniegumu.

    Norisēs piedalās visi skolēni; tās nav ārpusstundu vai interešu izglītības nodarbības, kurās piedalās pēc izvēles vai atlase.

    Valsts finansē pasākumu ieejas maksu un biļešu izdevumus koncertiem, izrādēm, darbnīcām skolā, transporta izdevumus uz/ no norises vietām.

    Projekts "Latvijas skolas soma"

    Šī tīmekļa vietne izmanto sīkfailus, lai mēs varētu Jums nodrošināt vislabāko lietotāja pieredzi. Turpinot pārlūkot šo vietni, Jūs piekrītat sīkfailu izmantošanai. Lasīt vairāk par sīkfailiem, ko izmantojam, un to, kā mainīt Jūsu iestatījumus Uzzināt vairāk.

      Es piekrītu sīkfailu izmantošanai