Skolēnu grupas mobilitāte Spānijā

332206678_210055008267542_7467977748529513802_n
332206678_210055008267542_7467977748529513802_n
Laikā no 5.03 līdz 11.03. Stāķu pamatskolas skolēnu un skolotāju grupa piedalījās projekta ”Erasmus+ personu mobilitātes mācību nolūkos” aktivitātēs Spānijā, Valensijas reģionā. Grupas dalībnieki bija –Kate Puniņa (4. klase), Mareks Romāns (5. klase),Ingus Utkins (6. klase), Alise Rubene (6. klase), Angelika Dolgā (7. klase). Skolotāji- Megija Krista Strautmane, Ilze Putne un Sarmīte Sukure.

 Mūsu apmešanās vieta bija Llirija. Dzīvojām skolā. Šīs skolas (SCHOOL EL PRAT) vadība rūpējās gan par mūsu labsajūtu, gan par iespēju piedalīties ļoti interesantajās aktivitātēs. Skolēniem bija iespēja doties pārgājienos, pārbaudīt savu izturību un vienlaicīgi iepazīties ar Llirijas vēsturiskajiem objektiem. Spāņu skolēni pārgājienu laikā bija kā gidi. Gan spāņu, gan angļu valodās dzirdējām viņu stāstījumu par apskates objektiem un vēsturiskajiem notikumiem. Tā bija lieliska iespēja vienlaicīgi iepazīt arī gida profesiju.

 Mūsu bērni bija droši klinšu kāpēji. Nodarbību vadīja klinšu kāpšanas instruktors. Šī aktivitāte prasīja gan spēku, gan drosmi, gan komunikācijas prasmes. Lai saprastu, vai vari to izdarīt, ir jāpamēģina. Ja gribi, lai izdodas, tad jātrenē gribasspēks, jāpārvar mirkļa nevarēšana, jāpārvar bailes, ka neizdosies.  Ja kādam būs vēlme šādu aktivitāti atkārtot, tad kā pozitīvais impulss būs Spānijas pieredze.

Sarunājoties ar spāņu bērniem, tapa prezentācijas gan par Spāniju, gan par Latviju. Īpaši tika prezentēti latviešu un spāņu nacionālie ēdieni. Lielākais ieguvums ir tas, ka savstarpējā saziņa ir iespējama sarunājoties un iztiekot bez ierīcēm. Sākt sarunu, uzturēt sarunu, būt korektiem, būt laipniem, iedrošināties darīt neierasto. Tas nav vienkārši. Kādam tā ir talanta iezīme. Bet tiekties uz šo rezultātu var jebkurš.

Kopā ar spāņu pedagogiem notika darbošanās nelielajā skolas dārziņā. Kaut gan esam no zemes, kur lauksaimniecību izmanto plaši, diemžēl latviešu skolēni nav nemaz tik zinoši dārzeņu pārzinātāji. Cilvēks var būt īpašs un interesants arī tad, ja viņa talants izpaužas prasmē audzēt augus, zināt to nosaukumus, zināt augu pielietojumu.

Iespaidīgs bija zirgu novietnes apmeklējums, kur skolēni varēja vērot zirgu pastaigas, zirgu apkalšanu. Bērni labprāt ieklausījās gidu stāstījumos.  Redzējām ļoti labi sakoptu saimniecību.  Pāri visam-cieņa un mīlestība pret dzīvniekiem.  Vēl viena iespēja  talantu izaugsmei. Lieliskas saimniekošanas, dzīvnieku mīlestības, viesu uzņemšanas piemērs.

 Apmeklējām arī ļoti populāro un Eiropā atzīto Valensijas Okeanogrāfu, Valensijas zooloģisko dārzu, Gulivera atrakciju parku. Kopumā- ļoti, ļoti daudz pozitīvu iespaidu.

 Skolēni guvuši pieredzi komunicējot, papildinājuši un  nostiprinājuši savas sociālās prasmes vēl nebijušās, jaunās situācijās. Jaunas iespējas atklāt un attīstīt savus talantus.  Atklājām, ka Spānija ir eksotiska un skaista zeme, ka tās ļaudis ir smaidīgi, viesmīlīgi un sirsnīgi.

Kate: “Es iemācījos, ka Spānijā dārzeņus audzē ātrāk nekā Latvijā, jo viņiem ir ļoti silts. Gada laikā ienākas divas ražas. Es redzēju ļoti daudz apelsīnu un mandarīnu kokus. Tur tos audzē, kā mums Latvijā ābolus. Es uzzināju, ka Spānijā ir ļoti daudz palmas un kalnu. Man patika visas foršās nodarbības. Kāpšana kalnos ,klinšu kāpšana un brauciens uz zirgu nodarbībām.”

Angelika: “Spānijā es iemācījos vairāk angļu valodu un nedaudz arī spāņu valodu. Uzzināju, ka ārpus Latvijas ir citādāka daba, mājas, klimats- viss ir savādāk. Spānijā man patika pilnīgi viss. Es gribētu iepazīt šo valsti vēl vairāk.”

Alise: “ Es iemācījos dažus vārdus spāņu valodā. Vēl iemācījos patstāvīgi rīkoties dažādās situācijās. Iemācījos drošāk sarunāties jaunā kompānijā. Es uzzināju, ka Spānijā ir daudz skaistu vietu. Man patika muzejs, klinšu kāpšana, projekta veidošana. Vēl man patika nodarbība pie zirgiem.”

Sarmīte Sukure

Megija Krista Strautmane

Video šeit:

Projekts “Mācību mobilitātes skolu izglītības sektorā” (Nr. 2022-1-LV01-KA121-SCH-000057160) tiek finansēts ar Eiropas Komisijas atbalstu.