Pieejamības rīki

Slider

Mobilitāte Ungārijā

IMG_0953
IMG_0953
22.-29. aprīlī Stāķu pamatskolas skolēnu un skolotāju grupa (Diāna Žeijere, Kerija Žvīgure, Alise Dārziņa, Alise Serģe, Adrija Dergača, Ieva Upīte, Ilze Putne un Alvis Putnis) piedalījās projekta ”Erasmus+ personu mobilitātes mācību nolūkos” mobilitātē Budapeštā, Ungārijā. Mobilitātes aktivitātes notika Janos Arany Sashegyi pamatskolā un ģimnāzijā un tās vadīja ESL skolotājs Kriss (Chris Belluzi) no Amerikas. Nodarbību tēma bija “Jaunās mācīšanās metodes- tehnoloģiju vadīta UNESCO kultūras mantojuma izpēte”. Nodarbībās piedalījās skolēni no Ungārijas, Latvijas, Turcijas un Rumānijas.

Mēs uzzinājām, kas ir UNESCO (Apvienoto Nāciju Izglītības, zinātnes un kultūras organizācija), kas tiek iekļauts pasaules kultūras mantojuma sarakstā un kādēļ tas ir nepieciešams, virtuāli un reāli iepazināmies ar UNESCO kultūras mantojuma vietām Budapeštā. Mēs apmeklējām Budas pils kvartālu, Parlamenta ēku, Zvejnieku bastionu, Sv. Stefana baziliku u.c.

Nedēļas uzdevums bija, strādājot grupās, izveidot iedomu valstis ar unikāliem nosaukumiem, kurās ir dažāda kultūrvēsturiskā mantojuma vietas. Izmantojot dažādus internetresursus, vajadzēja izveidot vispārēju valsts un katras vietas aprakstu, paskaidrot, kādēļ tās ir unikālas un nepieciešams saglabāt turpmākajām paaudzēm, tās atainot attēlos. Aprakstu veidošanai izmantojām ChatGPT palīdzību, bet attēlus, ko veidojām izmantojot CRAIYON aplikāciju,  ievietojām Instagram kontos, lai visi dalībnieki varētu redzēt mūsu veikumu. Katra grupa izdomāja savas valsts himnu un nacionālo spēli, ko reāli arī izmēģinājām. Darbīgās nedēļas noslēgumā visas valstis prezentējām. Atpūtas pauzēs daudz komunicējām ar vienaudžiem un spēlējām dažādas spēles.

Adrija:  Aprīļa beigās nedēļu biju Ungārijas galvaspilsētā Budapeštā. Notika daudzas aktivitātes, to laikā iemācījos jaunas lietas. Mēs bijām sadalīti grupās un vajadzēja izdomāt savu valsti un par to sagatavot projektu. Man ļoti patika šis projekts. Nodarbības vadīja skolotājs no Amerikas, kurš ļoti saprotami runāja angliski, bija viegli saprasties. Spēlējām arī kahoot. Man vēl patika izlaušanās istabas spēle. Tas bija ļoti interesanti.

Mēs apmeklējām dažādas vietas pilsētā,  iepazinām Budapeštas vēsturi un arhitektūru. Aizraujošs bija brauciens ar panorāmas ratu, kad varēja redzēt pilsētu no augšas. Brauciens ar kuģīti pa Donavu arī bija lielisks. Man vēl ļoti patika termālie ūdens baseini.

Brauciena laikā daudz uzzināju par Ungārijas kultūru un par vēsturi. Ļoti interesanta likās arhitektūra, viena pils bija būvēta dažādos stilos.  Kopumā ļoti skaista pilsēta.

Man ļoti patika viss brauciens, gan nodarbības, gan ekskursijas.

Kerija: Es iemācījos labāk runāt angliski, jo vajadzēja strādāt grupā ar citiem bērniem, kuri nerunā latviski. Man patika strādāt komandās.

Man patika skats uz Budapeštu no Gellerta kalna. Un vēl man patika pilsētas parks un kā dziedāja koris pie bazilikas.

Diāna:      Kad mēs ielidojām Budapeštā, mani jau tad pārņēma dīvaina sajūta, emocijas, kuras nekad agrāk nebiju izjutusi. No sākuma bija neierasti, bet es ātri pieradu. Bija daudz kā interesanta un forša!

Man patika mūsu pastaigas pa pilsētu, skolas nodarbības, daudz jaunu vietu un kopā būšana ar citiem. No skolas es iemācījos strādāt komandā, būt drošākai un izveidot Instagram postu. Vēl uzzināju, ka Ungārijā nauda ir forinti. Kad lidojām atpakaļ uz Latviju, es sapratu, ka tā bija visinteresantākā un aktīvākā nedēļa, ko līdz šim esmu piedzīvojusi.

Alise S.: Es mācījos nekautrēties. Es mēģināju sarunāties, kad bijām skolā, vakariņās un kafejnīcā. Man patika, ka Ungārijā bija jauki bērni, jo tur neviens nestrīdējās, runājās viens ar otru, palīdzēja. Man ļoti patika spēlēt spēles.

Alise D.: Man ļoti patika piedalīties skolas aktivitātēs, apmeklēt zooloģisko dārzu. Man likās interesanti, ka Ungārijā ir cita nauda nevis eiro. Šis brauciens man iemācīja labāk saprast angļu valodu. Es tagad zinu, ka angļu valoda ir vajadzīga un jāmācās vēl vairāk. Esmu ļoti priecīga pa doto iespēju.

Ieva: Es iemācījos, kā izmantot ChatGPT. Es uzzināju, kas ir UNESCO un pasaules mantojuma vietas. Man interesanti likās, ka pilsētas nosaukums Budapešta ir radies no divām pilsētas daļām Budas un Pestas, ko sadala upe Dovana. Man patika apmeklēt dažādus apskates objektus un iegūt jaunus draugus.

Ilze Putne

Video šeit: https://www.youtube.com/watch?v=FRrSOvU63hM